1-Volem passar del volum al pla! la terra no és plana.
...
...
Aquesta representació que ha sortit a un grup de la classe és molt semblant a la representació que va fer Mercatorl'anys 1587, no vos sembla?
2- Miram i comentam com s'han fet la representació de la terra els cartògrafs.
3- Fem observacions al pati amb el globus terraqui i sorgeixen moltes preguntes noves. - ens orientam amb brúixoles - orientam el globus situant Mallorca a la part més alta. - observam a quines zones del globus pega el sol a diferents moments del dia. - quants de meridians hi ha a la terra? - què és això dels graus?
4- COM PODEM SIMULAR ELS MOVIMENTS DE LA TERRA? FÀCIL, MIRAU COM HO HAN FET NA CARLA I EN JAUME! QUINA LLIÇÓ!
SI COMBINEM ELS DOS MOVIMENTS QUÈ PASSA?
5-Hem experimentat amb un llum i un globus i varen veure que el llum pega més fort i més hores a l'Equador.
6- Varen posar una corda al voltant del globus terraqüi i després la varen estirar per veure com es fan els planisferis. També hem fet mapes de continents, oceans, meridians i paral·lels.
Hem marcat la ruta d'en Phileas Fogg al planisferi. Hem pensat també diferents rutes partim cap a l'OEST que havien de travessar l'Equador dos o tres pics i passar mínim per dos oceans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada